Thursday, June 25, 2009

KERAJAAN PERPADUAN - ALAHAI.....

Kebelakangan ini isu kerajaan perpaduan dilihat sebagai sebuah isu yang menarik dan agak panas untuk dibincangkan. Namun ingin saya nyatakan PAS samasekali tidak akan bergabung bersama UMNO dalam hasrat mencapai kedudukan parti masing-masing.
Di Pulau Pinang sebenarnya sebuah kerajaan kecil yang berlandaskan kerajaan perpaduan seharusnya telah boleh dibentuk. Ini kerana adanya pertembungan antara 2 jkkk dalam sebuah kawasan. JKKK(N) adalah perlantikan dari kerajaan negeri kepada individu tertentu dan JKKK(P) pula adalah lantikan pusat kepada individu tertentu. Didalam masalah akar umni inipun UMNO masih mahu memecahkan JKKK kepada 2 kumpulan. Kumpulan JKKK(N) adalah untuk pakatan rakyat dan ahli umno yang masih wujud pula boleh menggunakan saluran JKKK (P ) sekiranya ada masalah dan JKKK (P) akan siap bekerja tanpa mengira samada ianya wajar atau tidak wajar diwujudkan.
Kewujudan JKKK(P) sebenarnya telah mengundang pelbagai presepsi dari kalangan masyarakat. Didalam pentadbiran masjid di Pulau Pinang masih tidak mahu mengambil ajk masjid dari kalangan PAS kerana takut kepada perkara-perkara tertentu sehinggakan dari 15 orang ajk masjid yang tinggal cuma 4 dan kerana 4 orang ajk saja maka banyaklah program tidak dapat dijalankan secara optima di masjid tersebut.
Kerajaan perpaduan boleh diterapkan dimasjid-masjid jika kerajaan mahu dan disini kita dapat lihat apakah ada perpaduan ataupun akan adanya ADUAN.
Akhir kata : "BERFIKIRLAH SEBELUM BERTINDAK " ....ANDA TIDAK MAMPU MENGUBAHNYA ( KERANA SEBUAH TAKDIR ITU ADALAH KETENTUAN DARI ILAHNYA)..

No comments: