Sunday, May 10, 2009

2 Golongan Dalam Politik.

Sembang punya sembang tanpa sedar baru saya menangkap kebetulan ada 2 golongan dalam politik sebenarnya. 1 golongan yang menipu dan kedua golongan yang mahu di tipu. Situasi terjadi dalam kes politik di Malaysia sekarang ini.
Majlis tertinggi akan cuba menipu dan majlis terendah memang otak telah disiapkan untuk menerima apa-apa yang mahu di tipu. Jadi bukan mudah sekarang ini nak berkempen untuk tambahkan ahli kalau terjumpa dengan golongan yang telinga mereka memang dah bertahun redha di tipu dan sorry lah kalau mereka mahu mendengar hal baru yang penuh kejujuran. Dalam politik bukan mudah nak cari orang mahu benar-benar jujur tapi bukan mustahil untuk cari orang yang jujur dalam berpolitik.
Dunia sekarang ini , siapa penipu dan pengkhianat merekalah hero. Siapa yang tak jujur dan punya kepentingan peribadi , merekalah pemenang dalam dunia politik hari ini. Jadi tepuk dada tanya selera ! Di Jepun negara mereka tetap maju walaupun bukan ehem-ehem yang memerintah dan di Thailand jalaraya mereka lebuh bagus dari jalanraya kita yang bertol tak tentu arah tapi di Thailand dari Danok sampai Chaing Mai pun tak kena tol. Jalan pula ada yang 3 lane ada yang 2 lane. Tak payah pun Thailand duk kutip duit rakyat sangat-sangat.
Malaysia secara amnya nampaknya kaya dengan hasil minyak berbanding Thailand tapi bila hal-hal untuk kebajikan rakyat Malaysia kalah banyak dengan Thailand. Penduduk Thailand 3 kali lebih banyak berbanding Malaysia. Next election nanti mungkin Thailand boleh hantar wakil mereka untuk bertanding rebut Menteri Kewangan Malaysia sebab cara Thailand takbir kewangan mereka nampak lebih baik berbanding Malaysia.

No comments: